torsdag 26 november 2009

En dag i slutet av november

En trött men vacker dag.

Jag tillbringar den mestadels tills sängs. Dock har jag promenerat mina minuter även idag, till och från stationsgatan där jag sushilunchade med två hjärtan. Väl hemma så föll jag tillbaka ner i säng och här har jag väl legat sedan dess, med ett avbrott för ombyte och tekoppshämtning. I sängen har jag dock inte bara slöat, jag har skrivit iordning än mer av rekvisitans in&utlopp. Eller ja, i ärlighetens namn försöker jag mest komma underfund med vilka som har möjlighet att ta hand om rekvisitan som finns. Så jag gjorde en lista över alla scener och vilka karaktärer som var med, och en lista över vilka människor som spelade vilka karaktärer, och en lista över vilka människor som var inne på scen, så nu är det begripligt iallafall. (Tre A4sidor senare...)



Det vill säga - morgondagens göromål är att åstadkomma ett schema person för person vilka scener & ombyten de har. Därefter få ordning på någon form av fullständig rekvisitalista, med uppdelat stort & smått, allmänt & personligt. Det är lättare sagt än gjort. Men det är också lättare gjort om det blivit sagt begripligt.

Nu ska jag vandra iväg till impro - kvällens hållare är allas vår älskade V. Ett av mina kvartetthjärtan. (Kvartetten består av mig, V, E & M) Sedan kanske det blir att vandra vidare till V-dala där det ska spelas ska-punk ikväll. Kanhända finnes även där ett glädjeämne.

Ämnen hit och ämnen dit, man ska akta sig för ämnen. Ämnet igår var sviiinisvaccin, jag är duktig.
Ta hand om er!

Inga kommentarer: