torsdag 7 juni 2007

För jag har slutat tvåan för jag har slutat tvåan för jag har sluuutat tvååååan fy fan vad jag är bra! För det är jag verkligen, jag fick fina betyg även i år! Oj oj oj, tänk va, i mitt samlade betygsdokument står det fem vg-n och sjutton, märk SJUTTON jävla mvg-n.. Helt galet! ! ! Och min lillebror har slutat nian, helt sjukt! En epok som slutar. Jag är i chock, jag vet inte hur jag ska tänka kring någonting längre!

Och Anders Persson, min mattelärare i högstadiet går i pension. Han har tamejfan varit där på JohanOlov jämt! 32,5år som han själv sa! Det är länge det, riktigt länge.

Jag vill vill vill inte sluta, det skrämmer mig att sluta, men guuuuh vad skönt det känns samtidigt!

Och konstigt man reagerar på att komma tillbaka till kyrkan där, och se massa klassisar med syskon i samma ålder. Och märka hur de ler mot mig, igenkännande. De har verkligen "Been there, done that" tillsammans med mig. De vet precis vilka minnen som finns från skolan, från högstadiet. De var med i Finland, med heliumballongerna och pokerspelandet. De var med under min problemperiod med vännerna. De fanns där som den söta killen i klassen som jag såg som den bästa killkompisen också! Allt fanns där, och man såg leendena, de äkta igenkännande, i deras ögon. Mäktigt men hårt. Värsta och bästa känslan som finns! Saknad!

Bye now, off to eat good food with my wonderful family!

1 kommentar:

Maria sa...

Japp tänk vad tiden går. Liten blir stor =)
Kram